Studieprofielen 3e graad
doorstroom – domeingebonden
uitgebreide wiskunde | gevorderde fysica | informaticawetenschappen | programmeren en ontwikkelen | onderzoekend en experimenterend leren | STEM-engineering | brede algemene vorming | communicatiewetenschappen
Je combineert een brede algemene vorming met informaticawetenschappen en STEM. Je kan logisch redeneren en ziet verbanden in complexe leerinhouden. Je bent goed in wiskunde en fysica. Je bestudeert de verschillende bouwstenen van informatiesystemen. Je leert modulaire softwaretoepassingen ontwikkelen en testen. Je krijgt inzicht in de opbouw van databanken en je leert die te bevragen. In gevorderde STEM-engineering zoek je naar oplossingen voor gestelde technische problemen binnen wetenschappen, technologie en wiskunde aan de hand van probleemoplossende strategieën en modellen.
Industriële wetenschappen en Technologie, Ingenieurswetenschappen, Informatica, Toegepaste informatica, Computerwetenschappen, Digital design and development, Informatiemanagement en Multimedia …
theoretisch ■□□□□ praktisch
doorstroom – domeinoverschrijdend
specifiek pakket Latijn met studie van taal en cultuur van de klassieke oudheid | een brede algemene vorming met een uitgebreid pakket wiskunde | kernwetenschappen: aardwetenschappen, biologie, chemie en fysica
Je hebt een sterk taalgevoel en vindt plezier in het ontdekken van de structuur van een (oude) taal. Je bent geboeid door de taal, literatuur en cultuur die aan de basis ligt van onze Westerse beschaving. Je hebt daarnaast een grote interesse in kernwetenschappen: aardwetenschappen, biologie, chemie en fysica. Je gaat er graag op een onderzoekende en probleemoplossende mee aan de slag. Je denkt conceptueel mee vanuit wiskunde over natuurwetenschappelijke vragen. Je werkt met inzicht, je legt verbanden, je kan logisch redeneren en vlot leerstof verwerken binnen een beperkt tijdsbestek.
Architectuur, Industriële wetenschappen en Technologie, Productontwikkeling, Biotechniek, Industriële wetenschappen en Technologie, Biochemie en biotechnologie, Biologie, Chemie, Geografie, Geografie en geomatica, Geologie, Biomedische wetenschappen, Biotechniek, Bewegings- en Revalidatiewetenschappen, Farmaceutische wetenschappen, Sociale gezondheidswetenschappen, Psychologie en Pedagogische wetenschappen, Onderwijs …
theoretisch ■□□□□ praktisch
doorstroom – domeinoverschrijdend
specifiek pakket Latijn met studie van taal en cultuur van de klassieke oudheid | een brede algemene vorming met een gevorderd pakket wiskunde | abstracte wiskunde | wetenschappen
Je hebt een sterk taalgevoel en vindt plezier in het ontdekken van de structuur van een (oude) taal. Je bent geboeid door de taal, literatuur en cultuur die aan de basis ligt van onze Westerse beschaving. Je hebt daarnaast een verregaande interesse in abstracte wiskundige concepten en wil je verdiepen om de onderlinge verbanden beter te begrijpen. Je denkt conceptueel mee vanuit wiskunde over natuurwetenschappelijke vragen. Je hebt een interesse in wetenschappen. Je gaat er graag op een onderzoekende en probleemoplossende mee aan de slag. Je werkt met inzicht, je legt verbanden, je kan logisch redeneren en vlot leerstof verwerken binnen een beperkt tijdsbestek.
Architectuur, Industriële wetenschappen en Technologie, Productontwikkeling, Toegepaste (biologische) wetenschappen, Biotechniek, Geneeskunde, Tandheelkunde, Diergeneeskunde, Fysica, Fysica en sterrenkunde, Informatica en wiskunde, Computerwetenschappen …
theoretisch ■□□□□ praktisch
doorstroom – domeinoverschrijdend
specifiek pakket communicatievaardigheden en -wetenschappen (sociolinguïstiek, taalsystematiek, literatuur) | een brede algemene vorming met een uitgebreid pakket talen | kernwetenschappen: aardwetenschappen, biologie, chemie en fysica
Je kan op een gestructureerde manier met taal omgaan. Je interesse in taal gaat verder dan de communicatieve vaardigheden. Je leert nadenken als een taalwetenschapper en literatuur analyseren, ook in een vreemde taal. Je hebt een grote interesse in kernwetenschappen: aardwetenschappen, biologie, chemie en fysica. Je gaat er graag op een onderzoekende en probleemoplossende mee aan de slag. Je denkt conceptueel mee vanuit wiskunde over natuurwetenschappelijke vragen. Je werkt met inzicht, je legt verbanden, je kan logisch redeneren en vlot leerstof verwerken binnen een beperkt tijdsbestek.
Taal- en letterkunde, Toegepaste taalkunde, Taal- en regiostudies, Industriële wetenschappen en Technologie, productontwikkeling, Architectuur, Biotechniek, Biologie, Chemie, Biomedische wetenschappen, Geografie, Bewegings- en revalidatiewetenschappen, Farmaceutische wetenschappen, Sociale gezondheidswetenschappen, Onderwijs, Journalistiek…
theoretisch ■□□□□ praktisch
doorstroom – domeinoverschrijdend
kernwetenschappen: aardwetenschappen, biologie, fysica, chemie en wiskunde waarbij analytisch, proefondervindelijk en probleemoplossend leren centraal staan | een brede algemene vorming met een gevorderd pakket wiskunde | abstracte wiskunde
Je bent geïnteresseerd om wiskunde en wetenschappen op een theoretische manier te benaderen. Je kan vlot abstracte begrippen hanteren en gebruiken in wetenschappelijke contexten. Je houdt ervan om allerlei fenomenen in aardwetenschappen, biologie, fysica en chemie te onderzoeken. Je denkt conceptueel mee vanuit wiskunde over natuurwetenschappelijke vragen. Je hebt een verregaande interesse in abstracte wiskundige concepten.
Industriële wetenschappen en Technologie, Productontwikkeling, Architectuur, Biotechniek, Biologie, Chemie, Biomedische wetenschappen, Geografie, Bewegings- en revalidatiewetenschappen, Farmaceutische wetenschappen, Nautische wetenschappen, Sociale gezondheidswetenschappen, Geneeskunde, tandheelkunde, Diergeneeskunde, Informatica, Toegepaste informatica, Onderwijs …
theoretisch ■□□□□ praktisch
dubbele finaliteit
computersystemen en netwerken | datastructuren en –banken | onderhoud van webapplicaties | toegepaste wiskunde
Jij bent volledig mee in de wereld van computers en software. Je kan logisch redeneren en hebt inzicht in de toegepaste wiskunde en in softwareontwikkeling. Je wordt technologisch vaardig in het ontwikkelen van datacommunicatienetwerken, applicaties, computer– en netwerkarchitectuur. Je identificeert fouten en werkt oplossingsgericht. Je werkt applicaties uit, test ze en stelt ze in werking bij de gebruiker.
Toegepaste informatica ( Applicatie-ontwikkeling | Systemen en netwerkbeheer | Softwaremanagement | Artificiële intelligentie) Informatiemanagement en Multimedia, Onderwijs …
theoretisch □□■□□ praktisch
dubbele finaliteit
uitgebreide biologie en chemie | productietechnieken | toegepaste wiskunde| onderzoekend en probleemoplossend leren, een brede algemene vorming
Je ontwikkelt een wetenschappelijk-theoretische basis in chemie en biologie. Je bent sterk in labowerk en verdiept je in processen van industriële productie in de voedings-, chemische en farmaceutische industrie. Je werkt nauwkeurig en hecht belang aan veiligheid en kwaliteit. Je hebt interesse in milieu, ecologie en duurzaamheid.
Biotechniek, Gezondheidszorg, Industriële wetenschappen en Technologie (Chemie), Onderwijs
Se-n-se: Farmaceutisch technisch assistent, Regelaar textielproductiemachines, Chemische procestechnieken
theoretisch □□■□□ praktisch
doorstroom – domeingebonden
kernwetenschappen: aardwetenschappen, biologie, fysica, chemie en wiskunde waarbij analytisch, proefondervindelijk en probleemoplossend leren centraal staan | een brede algemene vorming met een gevorderd pakket wiskunde | STEM-engineering
Je bent geïnteresseerd om wetenschappen op een theoretische manier te benaderen. Je kan vlot abstracte begrippen hanteren en gebruiken in wetenschappelijke contexten. Je houdt ervan om allerlei fenomenen in aardwetenschappen, biologie, fysica en chemie te onderzoeken en ook in een labo er experimenteel mee aan de slag te gaan. Je hebt een verregaande interesse in STEM-engineering in biotechnologische STEM-contexten.
Biotechniek, Farmaceutische wetenschappen, Industriële wetenschappen en technologie, Wetenschappen (Biochemie en biotechnologie, Biologie, Chemie), Biomedische wetenschappen, Gezondheidszorg
theoretisch □■□□□ praktisch
dubbele finaliteit
toegepaste wetenschappen | anatomie | technologie
Je wil graag wetenschappelijk-theoretische kennis combineren met de kunst van precisiewerk en de uitdaging van creatief werk. Je hebt een goed ruimtelijk inzicht, hebt een goede fijne motoriek en je bent een teamspeler. Je bent geïnteresseerd in nieuwe uitdagingen op gebied van CAD CAM-technologie.
Se-n-Se Dentaaltechnicus
Gezondheidszorg, Onderwijs, Zorgtechnologie
theoretisch □□■□□ praktisch
dubbele finaliteit
toegepaste wetenschappen | esthetiek | commerciële en sociale vaardigheden
Je bent commercieel aangelegd en je bent gevoelig voor mode en esthetiek. Je bent geïnteresseerd in een beroep met veel afwisseling. Je wil graag wetenschappelijk-theoretische kennis combineren met de kunst van precisiewerk, de uitdaging van creatief werk en het oefenen van commerciële en sociale vaardigheden.
Gezondheidszorg, Onderwijs, Zorgtechnologie
theoretisch □□■□□ praktisch
- Informatica- en communicatiewetenschappen
-
doorstroom – domeingebonden
uitgebreide wiskunde | gevorderde fysica | informaticawetenschappen | programmeren en ontwikkelen | onderzoekend en experimenterend leren | STEM-engineering | brede algemene vorming | communicatiewetenschappen
Je combineert een brede algemene vorming met informaticawetenschappen en STEM. Je kan logisch redeneren en ziet verbanden in complexe leerinhouden. Je bent goed in wiskunde en fysica. Je bestudeert de verschillende bouwstenen van informatiesystemen. Je leert modulaire softwaretoepassingen ontwikkelen en testen. Je krijgt inzicht in de opbouw van databanken en je leert die te bevragen. In gevorderde STEM-engineering zoek je naar oplossingen voor gestelde technische problemen binnen wetenschappen, technologie en wiskunde aan de hand van probleemoplossende strategieën en modellen.
Industriële wetenschappen en Technologie, Ingenieurswetenschappen, Informatica, Toegepaste informatica, Computerwetenschappen, Digital design and development, Informatiemanagement en Multimedia …
theoretisch ■□□□□ praktisch
- Latijn - wetenschappen
-
doorstroom – domeinoverschrijdend
specifiek pakket Latijn met studie van taal en cultuur van de klassieke oudheid | een brede algemene vorming met een uitgebreid pakket wiskunde | kernwetenschappen: aardwetenschappen, biologie, chemie en fysica
Je hebt een sterk taalgevoel en vindt plezier in het ontdekken van de structuur van een (oude) taal. Je bent geboeid door de taal, literatuur en cultuur die aan de basis ligt van onze Westerse beschaving. Je hebt daarnaast een grote interesse in kernwetenschappen: aardwetenschappen, biologie, chemie en fysica. Je gaat er graag op een onderzoekende en probleemoplossende mee aan de slag. Je denkt conceptueel mee vanuit wiskunde over natuurwetenschappelijke vragen. Je werkt met inzicht, je legt verbanden, je kan logisch redeneren en vlot leerstof verwerken binnen een beperkt tijdsbestek.
Architectuur, Industriële wetenschappen en Technologie, Productontwikkeling, Biotechniek, Industriële wetenschappen en Technologie, Biochemie en biotechnologie, Biologie, Chemie, Geografie, Geografie en geomatica, Geologie, Biomedische wetenschappen, Biotechniek, Bewegings- en Revalidatiewetenschappen, Farmaceutische wetenschappen, Sociale gezondheidswetenschappen, Psychologie en Pedagogische wetenschappen, Onderwijs …
theoretisch ■□□□□ praktisch
- Latijn - wiskunde
-
doorstroom – domeinoverschrijdend
specifiek pakket Latijn met studie van taal en cultuur van de klassieke oudheid | een brede algemene vorming met een gevorderd pakket wiskunde | abstracte wiskunde | wetenschappen
Je hebt een sterk taalgevoel en vindt plezier in het ontdekken van de structuur van een (oude) taal. Je bent geboeid door de taal, literatuur en cultuur die aan de basis ligt van onze Westerse beschaving. Je hebt daarnaast een verregaande interesse in abstracte wiskundige concepten en wil je verdiepen om de onderlinge verbanden beter te begrijpen. Je denkt conceptueel mee vanuit wiskunde over natuurwetenschappelijke vragen. Je hebt een interesse in wetenschappen. Je gaat er graag op een onderzoekende en probleemoplossende mee aan de slag. Je werkt met inzicht, je legt verbanden, je kan logisch redeneren en vlot leerstof verwerken binnen een beperkt tijdsbestek.
Architectuur, Industriële wetenschappen en Technologie, Productontwikkeling, Toegepaste (biologische) wetenschappen, Biotechniek, Geneeskunde, Tandheelkunde, Diergeneeskunde, Fysica, Fysica en sterrenkunde, Informatica en wiskunde, Computerwetenschappen …
theoretisch ■□□□□ praktisch
- Moderne talen - wetenschappen
-
doorstroom – domeinoverschrijdend
specifiek pakket communicatievaardigheden en -wetenschappen (sociolinguïstiek, taalsystematiek, literatuur) | een brede algemene vorming met een uitgebreid pakket talen | kernwetenschappen: aardwetenschappen, biologie, chemie en fysica
Je kan op een gestructureerde manier met taal omgaan. Je interesse in taal gaat verder dan de communicatieve vaardigheden. Je leert nadenken als een taalwetenschapper en literatuur analyseren, ook in een vreemde taal. Je hebt een grote interesse in kernwetenschappen: aardwetenschappen, biologie, chemie en fysica. Je gaat er graag op een onderzoekende en probleemoplossende mee aan de slag. Je denkt conceptueel mee vanuit wiskunde over natuurwetenschappelijke vragen. Je werkt met inzicht, je legt verbanden, je kan logisch redeneren en vlot leerstof verwerken binnen een beperkt tijdsbestek.
Taal- en letterkunde, Toegepaste taalkunde, Taal- en regiostudies, Industriële wetenschappen en Technologie, productontwikkeling, Architectuur, Biotechniek, Biologie, Chemie, Biomedische wetenschappen, Geografie, Bewegings- en revalidatiewetenschappen, Farmaceutische wetenschappen, Sociale gezondheidswetenschappen, Onderwijs, Journalistiek…
theoretisch ■□□□□ praktisch
- Wetenschappen - wiskunde
-
doorstroom – domeinoverschrijdend
kernwetenschappen: aardwetenschappen, biologie, fysica, chemie en wiskunde waarbij analytisch, proefondervindelijk en probleemoplossend leren centraal staan | een brede algemene vorming met een gevorderd pakket wiskunde | abstracte wiskunde
Je bent geïnteresseerd om wiskunde en wetenschappen op een theoretische manier te benaderen. Je kan vlot abstracte begrippen hanteren en gebruiken in wetenschappelijke contexten. Je houdt ervan om allerlei fenomenen in aardwetenschappen, biologie, fysica en chemie te onderzoeken. Je denkt conceptueel mee vanuit wiskunde over natuurwetenschappelijke vragen. Je hebt een verregaande interesse in abstracte wiskundige concepten.
Industriële wetenschappen en Technologie, Productontwikkeling, Architectuur, Biotechniek, Biologie, Chemie, Biomedische wetenschappen, Geografie, Bewegings- en revalidatiewetenschappen, Farmaceutische wetenschappen, Nautische wetenschappen, Sociale gezondheidswetenschappen, Geneeskunde, tandheelkunde, Diergeneeskunde, Informatica, Toegepaste informatica, Onderwijs …
theoretisch ■□□□□ praktisch
- Applicatie- en databeheer
-
dubbele finaliteit
computersystemen en netwerken | datastructuren en –banken | onderhoud van webapplicaties | toegepaste wiskunde
Jij bent volledig mee in de wereld van computers en software. Je kan logisch redeneren en hebt inzicht in de toegepaste wiskunde en in softwareontwikkeling. Je wordt technologisch vaardig in het ontwikkelen van datacommunicatienetwerken, applicaties, computer– en netwerkarchitectuur. Je identificeert fouten en werkt oplossingsgericht. Je werkt applicaties uit, test ze en stelt ze in werking bij de gebruiker.
Toegepaste informatica ( Applicatie-ontwikkeling | Systemen en netwerkbeheer | Softwaremanagement | Artificiële intelligentie) Informatiemanagement en Multimedia, Onderwijs …
theoretisch □□■□□ praktisch
- Biotechnologische en chemische technieken
-
dubbele finaliteit
uitgebreide biologie en chemie | productietechnieken | toegepaste wiskunde| onderzoekend en probleemoplossend leren, een brede algemene vorming
Je ontwikkelt een wetenschappelijk-theoretische basis in chemie en biologie. Je bent sterk in labowerk en verdiept je in processen van industriële productie in de voedings-, chemische en farmaceutische industrie. Je werkt nauwkeurig en hecht belang aan veiligheid en kwaliteit. Je hebt interesse in milieu, ecologie en duurzaamheid.
Biotechniek, Gezondheidszorg, Industriële wetenschappen en Technologie (Chemie), Onderwijs
Se-n-se: Farmaceutisch technisch assistent, Regelaar textielproductiemachines, Chemische procestechnieken
theoretisch □□■□□ praktisch
- Biotechnologische en chemische STEM-wetenschappen
-
doorstroom – domeingebonden
kernwetenschappen: aardwetenschappen, biologie, fysica, chemie en wiskunde waarbij analytisch, proefondervindelijk en probleemoplossend leren centraal staan | een brede algemene vorming met een gevorderd pakket wiskunde | STEM-engineering
Je bent geïnteresseerd om wetenschappen op een theoretische manier te benaderen. Je kan vlot abstracte begrippen hanteren en gebruiken in wetenschappelijke contexten. Je houdt ervan om allerlei fenomenen in aardwetenschappen, biologie, fysica en chemie te onderzoeken en ook in een labo er experimenteel mee aan de slag te gaan. Je hebt een verregaande interesse in STEM-engineering in biotechnologische STEM-contexten.
Biotechniek, Farmaceutische wetenschappen, Industriële wetenschappen en technologie, Wetenschappen (Biochemie en biotechnologie, Biologie, Chemie), Biomedische wetenschappen, Gezondheidszorg
theoretisch □■□□□ praktisch
- Dentaaltechnieken
-
dubbele finaliteit
toegepaste wetenschappen | anatomie | technologie
Je wil graag wetenschappelijk-theoretische kennis combineren met de kunst van precisiewerk en de uitdaging van creatief werk. Je hebt een goed ruimtelijk inzicht, hebt een goede fijne motoriek en je bent een teamspeler. Je bent geïnteresseerd in nieuwe uitdagingen op gebied van CAD CAM-technologie.
Se-n-Se Dentaaltechnicus
Gezondheidszorg, Onderwijs, Zorgtechnologie
theoretisch □□■□□ praktisch
- Optiektechnieken
-
dubbele finaliteit
toegepaste wetenschappen | esthetiek | commerciële en sociale vaardigheden
Je bent commercieel aangelegd en je bent gevoelig voor mode en esthetiek. Je bent geïnteresseerd in een beroep met veel afwisseling. Je wil graag wetenschappelijk-theoretische kennis combineren met de kunst van precisiewerk, de uitdaging van creatief werk en het oefenen van commerciële en sociale vaardigheden.
Gezondheidszorg, Onderwijs, Zorgtechnologie
theoretisch □□■□□ praktisch
Lessentabellen 3e graad
Informatica- en communicatiewetenschappen | Applicatie- en databeheer | |||
Derde graad JOMA | 5e jaar | 6e jaar | 5e jaar | 6e jaar |
Huis vol toekomst | 2 | 2 | 2 | 2 |
Algemene vakken | ||||
Geschiedenis | 1 | 1 | 1 | 1 |
Godsdienst | 2 | 2 | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 | 2 | 2 |
Talen | ||||
Engels | 2 | 2 | 2 | 2 |
Engels - technisch | 1 | 1 | ||
Frans | 3 | 3 | 2 | 2 |
Nederlands | 3 | 3 | 3 | 3 |
Wetenschappen | ||||
Aardrijkskunde | 1 | 1 | 1 | 1 |
Applicatie- en databeheer | 12 | 12 | ||
Biologie / chemie | 2 | |||
Informatica- en communicatiewetenschappen | 9 | 11 | ||
- Informatica | 5 | 7 | ||
- Fysica | 4 | 4 | ||
Natuurwetenschappen | 1 | 1 | ||
Wiskunde | 5 | 5 | 3 | 3 |
Beroepsgerichte vakken | ||||
Datacommunicatie en netwerkinstallaties | ||||
Totaal | 32 | 32 | 32 | 32 |
Latijn - wetenschappen | Latijn - wiskunde | Moderne talen - wetenschappen | Wetenschappen - wiskunde | Biotechnologische en chemische STEM-wetenschappen | ||||||
Derde graad Groenendaal | 5e jaar | 6e jaar | 5e jaar | 6e jaar | 5e jaar | 6e jaar | 5e jaar | 6e jaar | 5e jaar | 6e jaar |
Huis vol toekomst | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Algemene vakken | ||||||||||
Esthetica | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
Geschiedenis | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Godsdienst | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Talen | ||||||||||
Duits | 2 | 2 | ||||||||
Engels | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Frans | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Latijn | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||
Nederlands | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Spaans | 2 | 2 | ||||||||
Wetenschappen | ||||||||||
Aardrijkskunde | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Biologie | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | ||
Biotechnische en chemische STEM-wetenschappen - Informaticawetenschappen - Biologie + labo - Chemie + labo - Fysica + labo - Biochemische STEM-wetenschappen | 2 3 3 3 3 | 1 3 3 3 3 |
||||||||
Chemie | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
Fysica | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
Informatica | 1 | 2 | ||||||||
Informaticawetenschappen | 1 | 1 | ||||||||
Wetenschappelijk werk | 1 | 1 | ||||||||
Wiskunde | 4 | 4 | 6 | 6 | 4 | 4 | 6 | 6 | 4 | 4 |
Totaal | 32 | 32 | 32 | 34 | 32 | 33 | 32 | 32 | 32 | 32 |
Biotechnologische en chemische technieken | Dentaaltechnieken | Optiektechnieken | ||||
Derde graad Groenendaal | 5e jaar | 6e jaar | 5e jaar | 6e jaar | 5e jaar | 6e jaar |
Huis vol toekomst | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Algemene vakken | ||||||
Geschiedenis | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Godsdienst | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Talen | ||||||
Engels | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Frans | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Nederlands | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Wetenschappen | ||||||
Aardrijkskunde | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Biotechnologische en chemische technieken | 14 | 14 | ||||
Dentaaltechnieken | 15 | 15 | ||||
Natuurwetenschappen | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
Optiektechnieken | 15 | 15 | ||||
Wiskunde | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Totaal | 32 | 32 | 32 | 32 | 32 | 32 |